TREENINGINFO

Rulluisukoolis on võimalik osa võtta rühmatreeningutest ja personaalsetest eratundidest.

NB! Rühmatreeningud toimuvad iga ilmaga. Lihtsalt, kui sõidetakse märja teekatte peal, siis on soovitatav pesta ja õlitada rulluisulaagreid veel samal päeval või teha korralikum hooldus.

Treeningule võta kaasa rulluisud, kiiver, soovitatavalt ka kaitsmed ja oma joogipudel.

RÜHMATREENINGUD

Rühmatreeningud toimuvad igal nädalal kindlal ajal koos teiste osalejatega. Osad rühma workshopid võivad toimuda ka ebaregulaarselt ja erinevates kohtades sõltuvalt treeningu teemast. Kõiki treeninguid ja workshoppe saab jälgida Rulluisukooli kalendri kaudu, kust saab samuti ennast registreerida sobivatele treeningutele. Regulaarseks osalemiseks on huvilisel soovitatav soetada kuukaart või 5x kaart. Suvine välihooaeg kestab maist kuni umbes septembri keskpaigani, sõltuvalt ilmadest. Talvine sisehooaeg tavaliselt novembrist kuni märtsi lõpuni.

Eratreeningud

Kui rühmatundides ei ole sulle sobivat trenniaega, eelistad individuaalsemat lähenemist või soovid oma grupiga koos harjutada, siis saame pakkuda eratreeningut, arvestades teie erisoovidega.

Koolitused toimuvad kokkulepitud ajal ja kohas platsitreeningu, sõidutreeningu või nende kombinatsioonina.

Platsitreeningul on lihtne rulluisutamisega algust teha, arendavaid harjutusi sooritada ja rulluisutamise jaoks erinevad olulised võtted selgeks õppida. Õppimiseks on sobilik suurem asfaltplats, kus ei ole palju teisi segavaid faktoreid.

Sõidutreening võimaldab õppida rulluisutamist reaalsetes olukordades. On võimalik pakkuda erineva pikkuse ja iseloomuga marsruute, mõned võimaldavad paremini Freeskate oskusi arendada, mõni teine marsruut võimaldab rohkem sõidutehnikale keskenduda. Sõidutreeninguks võiks eelnevalt olla rulluisutamise põhioskused omandatud.

Erakoolitustel saame keskenduda erinevatele tasemetele ja stiilidele –  rulluisutamise põhioskused, kiirrulluisutamine, Freeskate rulluisutamine, tagurpidi rulluisutamine, algtasemel trikirulluisutamine või Heelys tossude tehnikale.

Treeningute soovitatavad asukohad:

Pirita velotrekk, Lauluväljak, Lillepi park

Personaalse koolituse saab kokku leppida registreerimisvormi kaudu ja hindadega saad tutvuda siin!

Tasemed ja treeningud

Rulluisukooli treeningutel me lähtume Freeskate rulluisutamisest, mis hõlmab endas erinevaid rulluisutamise stiile (alaliike) nagu näiteks kiirrulluisutamine, trikirulluisutamine, off-road, downhill rulluisutamine ja seob omavahel erinevad rulluisu oskused. Freeskate rulluisutamises õpitakse rulluiske oskuslikumalt käsitlema erinevates oludes, kasutatakse erinevad pidurdusviise, kiirust, pöördeid, hüppeid, slide, kiirendamist, ühel jalal veeremist, tagurpidi sõitmist ning palju muid olulisi võtteid rulluiskude paremaks valitsemiseks. Kõik need Freeskate oskused annavad rulluisutajale vabaduse liigelda enamikes kohtades linnamaastikul, läbides vabalt erinevaid takistusi nagu murule veeremine, kruusateel sõitmine, teeservade ületamine, trepist alla sõitmine, mäest laskumine, tõus jne. 

Kõiki neid oskusi saab lihvida ja arendada lõpmatuseni, õppides ja kombineerides erinevaid rulluisu stiile ja nende oskuseid. Tegeleme Freeskate rulluisutamisega seepärast et see on põnev, avab rulluisutamises palju võimalusi ja annab vabaduse liikuda seal, kus vähegi võimalik. Eriti lastele on see suurepärane rulluisutamise stiil, kuna see annab tugeva ja laia vundamentaalse oskuste pagasi, mille olemasolul on lihtne tegeleda teiste rulluisu- või spordialadega. Treeningute pikkus on 1 – 1,5h sõltuvalt vanusegrupist ja treeningust.

Lapsed, noored ja täiskasvanud

Rulluisukoolis toimuvad treeningud kõigile vanusegruppidele. Laste treeningutel õpitakse rulluisutamist läbi tegevuste, harjutused on vaheldusrikkad ja õppeprotsessi põimitakse ka mängulisi elemente, et lapsi innustada.

Noortele ja täiskasvanutele treeningutel viiakse teoreetiline ja praktiline osa omavahel kokku, selgitades lahti miks ja kuidas erinevaid tegevusi/harjutusi tehakse.

Baasõpe (esmakordne)

Baasõpe sobib hästi neile, kes soovivad rulluisutamisega algust teha või tulevad esimest korda Rulluisukooli, aga ka kogenumatele sõitjatele, kes soovivad kindlamat rulluisuoskuste vundamenti ja valesti sisse harjunud liigutused õigesti ümber õppida. Baasõppes osalemine on üldiselt vajalik vaid esimeses treeningus, pärast seda toimub osalemine juba algajate grupis. Esimeses tunnis omandatakse rulluisutamiseks vajalikud põhitõed nii praktikas kui teoorias. Esialgu teeme paigal harjutusi – õiged tasakaaluasendid, erinevaid uisu asendid, kükitamine, kukkumised, püsti tõusmised ja selgitatakse olulisemad asjad, mida tuleks jälgida. Seejärel hakkame harjutusi liikumisel sooritama – uisusamm, turvaline veeremine, lihtsustatud pööre, koordinatsiooni harjutused, sahkpidurdus, murule veeremine, kannapidurdus (kannaklotsi olemasolul) jne.

Algajad

Algajate trenni ootame kõiki, kes on eelnevalt läbinud ühe baasõppe koolituse. Algajatega õpitakse kõiki tähtsamaid võtteid uiskude valitsemiseks ja korratakse põhioskusi liikumisel – uisusamm, veeremine, uisusammpööre, erinevad asendid, koordinatsiooni harjutused, sahkpidurdus, murule veeremine, kannapidurdus. Lisaks õpime keharaskust ja -asendit hoidma vastavalt tegevustele, paralleelpööret, erinevaid tasakaaluharjutusi, T-stoppi, pöördpidurdamist, teeme muid arendavaid harjutusi ja tutvume põgusalt keerulisemate võtete ja spetsiifiliste rulluisualadega.

Freeskate

Freeskate treeningul õpitakse rulluiske oskuslikumalt käsitlema erinevates oludes, omandatakse rohkem erinevad pidurdusviise, pöördeid, nende kombineerimist, hüppeid, trikke, tehakse erinevaid tasakaalu ja koordinatsiooniharjutusi ning muid võtteid rulluiskude paremaks valitsemiseks. Freeskate seob endas erinevaid rulluisustiile, näiteks kiir-, triki- ja off-road rulluisutamist. Freeskate’i juurde kuuluvad takistuste ületamised, oskus sõita erinevatel teekatetel, tagurpidi sõitmine, järsud kallakud, astmed, trepil sõitmine, murule veeremine, erinevad hüpped, slide’id, sõitmine ühel jalal, krossisõidud, laskumised, tõusud jne. Freeskate treeningutes osalemiseks eeldame osalejatelt põhioskuste ja baastehnika olemasolu.

Fitness/kiirus

Fitness/kiirus treeningutesse on oodatud huvilised, kes soovivad enda kiirust, vastupidavust ja tehnikat arendada. Keskendutakse erinevatele kiiruisutehnikatele, sooritades erinevaid imitatsiooniharjutusi, harjutusi liikumisel ja tehakse praktilist sõitu. Uisusammul keskendutakse igale detailile eraldi ja hiljem seotakse tehnika kokku – õige kehaasend, veeremine väliskandil, tõuge, tõuke lõpu sooritus, kallutamine, jala toomine puhkefaasis, uisu etteviimine. Kiiruse juures on oluline veel sprinditehnika, double push, kurvitehnikad, grupis ja tuules sõitmine, laskumised ja tõusud.

Sündmused gruppidele

Soovite oma tiimile, grupile või sõpradele pakkuda meeldejäävat ja arendavat ühist sündmust, treeningut, väljasõitu või pidu rulluiskudel, siis kutsu kohale Rulluisukool!

Meie meeskond organiseerib sportliku ja meelelahutusliku elamuse. Olgu selleks siis rulluisutamise workshop, rulluisumatk, rulluisuvõistlus, rulluisuaeroobika, sünnipäev, rullhoki või midagi muud põnevat.

Rulluiskudel tegevusi saab läbi viia nii sise- kui välistingimustes, igal pool, kus on kõva kattega pind ja parasjagu ruumi. Sündmusi saame pakkuda enda lemmik kohtades, või tuleme teie juurde. Vajadusel võtame abiks kaasa mõne lisa treeneri ja tuleme kohale uisukäruga, et rulluisuvarustust rentida. 

Teeme meeleldi koostööd koolide, lasteaedade ja spordikeskustega, et rulluisutamist noorte seas edendada ja uistutamisvõimalusi pakkuda. Unistame, et ka koolides oleks lastel võimalus uisutamisega tegeleda regulaarselt või siis oleks neil võimalus teha uisutamisega tutvust kehalise kasvatuse tundides. Rulluisutamine on väga mitmekülgne põnev liikumis- ja treeningviis, mis arendab tasakaalu, osavust ja annab hea, mitmekülgse põhja. Õpetame välja ka liikumisõpetajaid, et asutusel oleks võimalus ka omalt poolt edasi anda rulluisutamise põhitõdesi, -oskuseid ja olulisemaid harjutusi õpilastele, kui on huvi uisutamisega regulaarsemalt tegeleda.

et