Rulluisukool

TREENINGINFO

Rulluisukoolis on võimalik osa võtta rühmatreeningutest ja personaalsetest eratundidest.

NB! Rühmatreeningud toimuvad iga ilmaga. Lihtsalt, kui sõidetakse märja teekatte peal, siis on soovitatav pesta ja õlitada rulluisulaagreid veel samal päeval või teha korralikum hooldus.

Treeningule võta kaasa rulluisud, kiiver, soovitatavalt ka kaitsmed ja oma joogipudel.

RÜHMATREENINGUD

Rühmatreeningud toimuvad igal nädalal kindlal ajal koos teiste osalejatega. Osad rühma workshopid võivad toimuda ka ebaregulaarselt ja erinevates kohtades sõltuvalt treeningu teemast. Kõiki treeninguid ja workshoppe saab jälgida Rulluisukooli kalendri kaudu, kust saab samuti ennast registreerida sobivatele treeningutele. Regulaarseks osalemiseks on huvilisel soovitatav soetada kuukaart või 5x kaart. Suvine välihooaeg kestab maist kuni umbes septembri keskpaigani, sõltuvalt ilmadest. Talvine sisehooaeg tavaliselt novembrist kuni märtsi lõpuni.

Eratreeningud

Kui rühmatundides ei ole sulle sobivat trenniaega, eelistad individuaalsemat lähenemist või soovid oma grupiga koos harjutada, siis saame pakkuda eratreeningut, arvestades teie erisoovidega.

Koolitused toimuvad kokkulepitud ajal ja kohas platsitreeningu, sõidutreeningu või nende kombinatsioonina.

Platsitreeningul on lihtne rulluisutamisega algust teha, arendavaid harjutusi sooritada ja rulluisutamise jaoks erinevad olulised võtted selgeks õppida. Õppimiseks on sobilik suurem asfaltplats, kus ei ole palju teisi segavaid faktoreid.

Sõidutreening võimaldab õppida rulluisutamist reaalsetes olukordades. On võimalik pakkuda erineva pikkuse ja iseloomuga marsruute, mõned võimaldavad paremini Freeskate oskusi arendada, mõni teine marsruut võimaldab rohkem sõidutehnikale keskenduda. Sõidutreeninguks võiks eelnevalt olla rulluisutamise põhioskused omandatud.

Erakoolitustel saame keskenduda erinevatele tasemetele ja stiilidele –  rulluisutamise põhioskused, kiirrulluisutamine, Freeskate rulluisutamine, tagurpidi rulluisutamine, algtasemel trikirulluisutamine või Heelys tossude tehnikale.

Treeningute soovitatavad asukohad:

Pirita velotrekk, Lauluväljak, Lillepi park

Personaalse koolituse saab kokku leppida registreerimisvormi kaudu ja hindadega saad tutvuda siin!

Rulluisukooli tasemed

Tasemed ja treeningud

Rulluisukooli treeningutel me lähtume Freeskate rulluisutamisest, mis hõlmab endas erinevaid rulluisutamise stiile (alaliike) nagu näiteks kiirrulluisutamine, trikirulluisutamine, off-road, downhill rulluisutamine ja seob omavahel erinevad rulluisu oskused. Freeskate rulluisutamises õpitakse rulluiske oskuslikumalt käsitlema erinevates oludes, kasutatakse erinevad pidurdusviise, kiirust, pöördeid, hüppeid, slide, kiirendamist, ühel jalal veeremist, tagurpidi sõitmist ning palju muid olulisi võtteid rulluiskude paremaks valitsemiseks. Kõik need Freeskate oskused annavad rulluisutajale vabaduse liigelda enamikes kohtades linnamaastikul, läbides vabalt erinevaid takistusi nagu murule veeremine, kruusateel sõitmine, teeservade ületamine, trepist alla sõitmine, mäest laskumine, tõus jne. 

Kõiki neid oskusi saab lihvida ja arendada lõpmatuseni, õppides ja kombineerides erinevaid rulluisu stiile ja nende oskuseid. Tegeleme Freeskate rulluisutamisega seepärast et see on põnev, avab rulluisutamises palju võimalusi ja annab vabaduse liikuda seal, kus vähegi võimalik. Eriti lastele on see suurepärane rulluisutamise stiil, kuna see annab tugeva ja laia vundamentaalse oskuste pagasi, mille olemasolul on lihtne tegeleda teiste rulluisu- või spordialadega. Treeningute pikkus on 1 – 1,5h sõltuvalt vanusegrupist ja treeningust.

Lapsed, noored ja täiskasvanud

Rulluisukoolis toimuvad treeningud kõigile vanusegruppidele. Laste treeningutel õpitakse rulluisutamist läbi tegevuste, harjutused on vaheldusrikkad ja õppeprotsessi põimitakse ka mängulisi elemente, et lapsi innustada.

Noortele ja täiskasvanutele treeningutel viiakse teoreetiline ja praktiline osa omavahel kokku, selgitades lahti miks ja kuidas erinevaid tegevusi/harjutusi tehakse.

Treeningkava algtasemele

Esimeses tunnis õpitakse fundamentaalseid põhitõdesid, mis on rulluisutamise kõige olulisem osa, mida peaks iga rulluisutaja teadma ja oskama, et rulluiskudel õigesti ja turvaliselt liigelda

See treening sobib neile, kes ei ole üldse rulluiske varem jalga saanud, pole varem rulluisutrennis käinud või ka kogenumatele sõitjatele, kes soovivad kindlamat rulluisuoskuste vundamenti või valesti sisse harjunud liigutusi õigeks ümber õppida. Omandatakse rulluisutamiseks vajalikud põhitõed nii praktikas kui teoorias. Esialgu teeme paigal harjutusi – õiged tasakaaluasendid, erinevaid uiskude asendid, kükitamine, kukkumised, püsti tõusmised ja selgitatakse olulisemad asjad, mida tuleks jälgida. Seejärel hakkame harjutusi sooritama liikumisel – uisusamm, turvaline veeremine, lihtsustatud pööre, koordinatsiooniharjutused, sahkpidurdus, murule veeremine, kannapidurdus (kannaklotsi olemasolul) jne.

Sellel treeningul õpime ohutut ja õiget rulluisutehnikat, et erinevates olukordades turvaliselt ja kindlalt veereda. Eelnevalt on soovitatav läbida esmakordne treening, et oleks juba lihtsam põhioskuseid omandada. See on algtaseme teine tund, kus kordame ja tuletame meelde olulisemad põhitõed ja võtame käsile kõik tähtsamad võtted uiskude valitsemiseks liikumisel. Vajadusel teeme keerulisemad tegevused erinevateks harjutuse osadeks, et lihtsustada õppimist. Õpime keha raskust ja -asendit hoidma vastavalt tegevusele, teeme erinevaid tasakaalu-, koordinatsiooni ja imitatsiooniharjutusi ning tutvume põgusalt spetsiifiliste rulluisualade ja nende võtetega. Omandame korrektse rulluisuoskuste vundamendi või lihvime välja valesti sisse õpitud liigutused.

Keskendume erinevatele pidurdusviisidele, et me oskaks kindlalt ja turvaliselt hoogu maha pidurdada. Pidurdamisoskus on üks olulisemaid tegureid rulluisuohtuse seisukohast. Tihtilugu jääb paljudel rulluisutajatel kindlusest puudu, kuna suurematel kiirustel ja laskumistel ei osata hoogu kontrollida ega maha pidurdada. Omandatud erinevad pidurdusoskused võimaldavad uisutajal julgemalt sõita ja avavad palju uusi võimalusi.

Pidurdamisele pühendatud rulluisukoolitusel õpitakse mitmeid erinevaid viise, kuidas rulluiskudel hoogu maha võtta ja seisma jääda. Lisaks teeme erinevaid juurdeviivaid harjutusi, et pidurdusvõtted paremini selgeks saaks.

Meil on kavas õppida mitmeid erinevaid pidurdustehnikaid nagu sahkpidurdamine, murule veeremine, T-stop, pöördpidurdus, pööretega pidurdus. Natuke proovime ka kannapidurdust, kuid sellele tõenäoliselt väga palju rõhku ei pane.

Osavamatega harjutame ka keerulisemaid pidurdusvõtteid nagu powerslide, poolsahk, hokistop, powerstop jne.

Pööretele pühendatud rulluisukoolitusel õpitakse mitmeid erinevaid viise, kuidas rulluiskudel manööverdada ja ennast juhtida. Lisaks teeme erinevaid juurdeviivaid harjutusi, et pöörded paremini selgeks saada.

Manööverdamisoskus on rulluisuohutuse seisukohast sama oluline oskus nagu pidurdaminegi. Tihtilugu jääb paljudel rulluisutajatel kindlusest puudu, kuna ei osata ennast piisavalt hästi juhtida ega tunta erinevaid pöördeviise. Omandatud erinevad manööverdamisoskused võimaldavad uisutajal julgemalt sõita.

Meil on kavas õppida mitmeid erinevaid pöördeviise nagu sammpööre, paralleelpööre, slaalompöörded, ristsamm, teeme ühendatud pöördeid ja harjutame ka pööretega pidurdamist.

Rulluisutamise juures on väga oluline õige tehniline uisusamm, et saaks nii pikemaid kui ka lühemaid sõite nautida ilma pooltühjalt rapsimata ning kiiremini edasi liikuda. Õige sõidutehnika võimaldab meil sõita pika uisusammuga ja kui õppida selgeks veel tuulessõitmine, siis on võimalik koos teiste sõitjatega palju energiasäästlikumalt rulluisutada. 

Mida pikem on distants, seda olulisemaks muutub ökonoomne sõidustiil, et oma jõuvarusid võimalikult kaua elus hoida.

Workshopil töötame põhjalikult õige uisusammu tehnikaga, pikendades veeremis- ja puhkefaase koos tasakaalu arendamisega, et sõita kiiresti ja energiasäästlikult. Uisusammu täiustamiseks teeme erinevaid imitatsiooni- ja juurdeviivaid harjutusi, et tehnika veelgi paremini selgeks saaks ja kinnistuks.

Treeningu teises pooles teeme väiksed ühisringid, et õige uisusammu tehnika kinnistada ja tuulessõitmist treenida.

Tihtilugu jääb paljudel rulluisutajatel kindlusest puudu, kuna suurematel kiirustel ja laskumistel ei osata ennast valitseda.

Laskumistel kontrolli kaotamine on üks suuremaid põhjuseid, miks toimuvad raskemad kukkumised peale mida võib ka huvi rulluisutamise vastu tükiks ajaks ära kaduda.

Õiged oskused ja valikud oma võimete piirides võimaldavad uisutajal julgemalt sõita ja avavad palju uusi võimalusi.

Koolitusel võtame läbi erinevad asendid, mida laskumisel kasutada.

Õpime, kuidas mõõdukal kiirusel laskudes pööretega kiirust vähendada ja milline pidurdamise tehnika on kõige efektiivsem suuremal kiirusel. Lisaks näidatakse kuidas laskumistel alternatiivina muru pealt alla sõita või kuidas laskumisel ennast päästa murule veeremisega jpm.

Võtame ette erinevaid Freeskate rulluisutamise olukordi, mis linnas ja mujal rulluisutades sageli esinevad.

Tihtilugu jääb rulluiskudel väga palju avastamata, kuna arvatakse, et kulgeda saab ainult tasasel pinnal ja selleks ettenähtud kergliiklusteel. Tegelikkuses on terve linn rulluisutajatele avatud ning võimalik on leida enamus tingimustes lahendus, kuidas ja kuhu edasi liikuda. Omandades erinevad nipid on võimalik avastada palju uusi kohti, kuhu poleks osanud varem rulluiskudega liigelda.

Meil on kavas õppida selgeks teeservade ületamine,erinevad hüppamise variandid, veeremine ja sõitmine kehvemal teekattel, kuidas päästa ennast kukkumisest, kuidas ületada ja valmis olla muudeks ootamatusteks. Harjutusi teeme esialgu platsil ja treeningu lõpus, kui aega üle on, teeme ka väikse sõidutreeningu, et erinevates reaalsetes olukordades oma oskused proovile panna.

Treeningkava edasijõudnutele

Siin treeningus kasutame Freeskate oskuseid ja selg ees sõitu ning õpime neid koos kasutama. Kui oleme varem tutvunud selg ees liikumisega ja seda saanud praktiseerida, siis saame edasi arendada Freeskate stiili, kus on kasutuses mõlemasuunalised liikumised. Need oskused annavad kokku veelgi rohkem uusi võimalusi rulluisutamises – saad tahtmise korral ükskõik, mis hetkel ümber hüpata, et edaspidi-tagurpidi sõidusuunda muuta, ületada erinevaid takistusi, läbida keerulisemaid maastikke, teha oskuslikult pöördeid, järsemaid pidurdusi. Kui soovid rulluiskudel vabamalt surfata, siis see treening on just Sulle.

Tagurpidi rulluisutamine annab täiesti uue dimensiooni, avab palju uusi võimalusi, teeb rulluisutamise palju põnevamaks ja sinu üldine kindlustunne rulluiskudel kasvab.

Tagurpidi sõites saad vaadata, mis toimub seal pool kust poolt tulid, saad seda näiteks pildistada ning treenida veidi teistsuguseid lihaseid. Tagurpidi rulluisutamine on sama loomulik nagu paadiga aerutamine, mis toimub samuti selg ees.

Tagurpidi rulluisutamisega alustades, õpiks nagu uuesti sõitma, kõik asjad tuleb teha algusest peale selgeks, kuid nüüd tagurpidi liikudes. Treeningu käigus omandame tagurpidi rulluisutamise põhitõed, teeme läbi erinevad vajalikud harjutused – õpime uisusammu, veereme selg ees asfaldil ja murul, harjutame pöördeid, pidurdusvõtteid ja palju muud olulist.  

Sellel treeningul kordame põgusalt üle ja arendame oskuslikumaks erinevad pidurdustehnikaid nagu sahkpidurdamine, T-stop, pöördpidurdus, pööretega pidurdamised, murule veeremine. Ja seejärel harjutame keerulisemaid pidurdusvõtteid nagu powerslide, poolsahk, hokistop, powerstop jne. Samuti kontrollime tunni alguses üle, et rulluiskudel puuduks kannaklots.

Sellel treeningul kordame üle ja arendame oskuslikumaks erinevad pöördeviisid nagu sammpööre, paralleelpööre, slaalompöörded, ristsamm, ühendatud pöördeid. Lisaks põhipööretele harjutame ka erinevaid spinne (sirkelpöördeid ja nende kombineerimist)

Kiiresti rulluisutamiseks tuleb selgeks saada õige sõidutehnika, kus iga liigutuse nüanss omab väga olulist tähtsust. Uisusammu õppimisel keskendume igale detailile eraldi – õige kehaasend, veeremine väliskandil, tõuge, tõuke lõpu sooritus, kallutamine, jala toomine puhkefaasis, uisu etteviimine jne. Teeme endale selgeks õiged liigutused, läbi paljude korduste, et tekiks liigutusvilumus, siis saame kogu tehnika omavahel kokku siduda pikendades veeremis- ja puhkefaase. Lisaks teeme erinevaid imitatsiooni- ja juurdeviivaid harjutusi, et tehnikat veelgi täiendada. Samuti harjutame sprinditehnikat, kurvitehnikat. Kui sõidutehnika on piisavalt selge, siis saame tutvust teha ka topelt tõuke tehnikaga. Treeningu teises pooles teeme väikse ühissõidu, et tuulessõitmist harjutada. Tehnika selgeks tegemine on ülioluline, kuna lihtsalt toore jõu pealt ilma korrektse tehnikata me pikalt tempot hoida ei suuda.

Sellel treeningul õpime mägesid vallutama ja laskumisi valitsema. Võtame läbi erinevad laskumisviisid, harjutame laskumistel pidurdamisviise ja suuremal kiirusel murule veeremist. Õpime mäe peal slaalom laskumise tehnikat, et laskumistel oskuslikult manööverdada. Lõpuks võtame oma võimete piires ette suuremad laskumised ja osadega harjutame ka grupis laskumist.

Freeskate sõidutreening on oma olemuselt üks lõbus ühissõit, kuhu on sisse põimitud põnevaid õppeelemente, et osalejad saaksid kaasa rohkem julgust ja oskusi turvaliselt linnas liiklemiseks. Sõidutreening võimaldab õppida rulluisutamist reaalsetes olukordades, läbides teekonnal erinevaid strateegilisi kohti, kus on võimalus treeneri juhendamisel läbida takistusi ja oma oskused proovile panna. Võimalusel seame kusagil üles ka takistuste raja, et saaks rulluisukrossi lõike harjutada.

Treeningu alguses koguneme platsil ja teeme enne ringile asumist mõned soojendusharjutused.

Rulluisukool

SÜNDMUSED GRUPPIDELE

Soovite oma tiimile, grupile või sõpradele pakkuda meeldejäävat ja arendavat ühist sündmust, treeningut, väljasõitu või pidu rulluiskudel, siis kutsu kohale Rulluisukool!

Meie meeskond organiseerib sportliku ja meelelahutusliku elamuse. Olgu selleks siis rulluisutamise workshop, rulluisumatk, rulluisuvõistlus, rulluisuaeroobika, sünnipäev, rullhoki või midagi muud põnevat.

Rulluiskudel tegevusi saab läbi viia nii sise- kui välistingimustes, igal pool, kus on kõva kattega pind ja parasjagu ruumi. Sündmusi saame pakkuda enda lemmik kohtades, või tuleme teie juurde. Vajadusel võtame abiks kaasa mõne lisa treeneri ja tuleme kohale uisukäruga, et rulluisuvarustust rentida. 

Teeme meeleldi koostööd koolide, lasteaedade ja spordikeskustega, et rulluisutamist noorte seas edendada ja uistutamisvõimalusi pakkuda. Unistame, et ka koolides oleks lastel võimalus uisutamisega tegeleda regulaarselt või siis oleks neil võimalus teha uisutamisega tutvust kehalise kasvatuse tundides. Rulluisutamine on väga mitmekülgne põnev liikumis- ja treeningviis, mis arendab tasakaalu, osavust ja annab hea, mitmekülgse põhja. Õpetame välja ka liikumisõpetajaid, et asutusel oleks võimalus ka omalt poolt edasi anda rulluisutamise põhitõdesi, -oskuseid ja olulisemaid harjutusi õpilastele, kui on huvi uisutamisega regulaarsemalt tegeleda.

Hinnakiri

rühmatreeningud

ÜHEKORDNE TREENING

HINNAD

rühmatreeningud

5-KORRA KAART

HINNAD

rühmatreeningud

KUUKAART

HINNAD

eratreeningud

60 MINUTIT

HINNAD

90 MINUTIT

HINNAD

Tasumine

Treeningute eest saab tasuda eelnevalt ülekandega või kohapeal sularahas.

PANGA REKVISIIDID

Selgitusse palume märkida: õpilase nimi, millise treeningu variandiga tegu on (ühekordne treening+treeningu kuupäev/ kuukaart/ 5x kaart/ personaalne treening).

et

Eratreeningule registreerimine